ועדת הכספים אישרה את אמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות

    יו"ר ועדת הכספים גפני, הודיע, כי הוא מעלה את אמות המידה ל- 2015 לאישור תחת התנייה, לפיה האישור תלוי בכך שהאוצר יעביר לוועדת הכספים בשבועות הקרובים, את ההעברה תקציבית בסך של כ- 5.5 מיליון
    איתי גדסי No Comments on ועדת הכספים אישרה את אמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות

    האוצר נענה לדרישת יו"ר ועדת הכספים וישפה ארבע רשויות מקומיות שהיו אמורות לשאת בתוספת עלות רטרואקטיבית על 2015 במימון המועצות הדתיות שלהן

    ר' דוד אזולאי ז"ל צילום: Flash90
    יו"ר ועדת הכספים גפני, הודיע, כי הוא מעלה את אמות המידה ל- 2015 לאישור תחת התנייה, לפיה האישור תלוי בכך שהאוצר יעביר לוועדת הכספים בשבועות הקרובים, את ההעברה תקציבית בסך של כ- 5.5 מיליון
    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מספר דיונים ולאחר מו"מ בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ובין משרדי האוצר, הפנים והדתות, אישרה הבוקר (ב') ועדת הכספים את אמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות ב- 2015. אמות המידה הובאו רק עתה, ינואר 2016, בשל העובדה שתקציב המדינה אושר באיחור רב, פחות מחודש וחצי לפני תום שנת התקציב, בעוד על משרד הדתות להציג את אמות המידה המעודכנים לגבי כל שנת תקציב, עד שלושה חודשים מאישור התקציב. נוכח העובדה שכל שנת התקציב 2015 חלפה ללא אמות מידה מעודכנות, נאלצו הרשויות המקומיות לתקצב את המועצות הדתיות שלהן עפ"י אמות המידה של 2014.

    מכיוון שאמות המידה המעודכנות שהביא משרד הדתות ל- 2015 כוללות שינויים, שבחלקם קובעים שיעורי מימון גבוהים יותר על חלק מהרשויות, הדבר עורר התנגדות ויו"ר ועדת הכספים, גפני, נדרש להתערב לטובתן על-מנת למנוע מהן לספוג תוספת מימון רטרואקטיבית של מיליוני שקלים.

    כאמור בתום מו"מ ממושך בין גפני למשרד האוצר בשיתוף עם משרדי הפנים והדתות, נעתר האוצר לדרישתו של גפני להתחייב להעביר לוועדת הכספים העברה תקציבית של כ- 5.5 מיליון ש"ח למימון התוספת שנקבעה לארבע הרשויות: אילת, באר-שבע, אשקלון ואשדוד. זאת על-מנת למנוע מהן את הצורך בתקצוב תוספת רטרואקטיבית, בעוד הן כבר פועלות בתוך המסגרת התקציבית שלהן לשנת 2016.

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עמוס פלוס, עדכן את הוועדה ש"אמות המידה ל- 2015 יישארו כפי שנקבעו, כך שפורמלית שיעור התקצוב שנקבע לאותן ארבע רשויות יעמוד על 75% מימון ע"י הרשות ו- 25% המדינה, אך האוצר ישפה אותן בסכום השווה לשיעור הגידול לעומת 2014".

    הנוסחה הכללית למימון המועצות הדתיות קובעת יחס מימון של 60%:40%, 60% מתקציב המועצה הדתית במימון הרשות המקומית ו- 40% במימון המדינה, באמצעות משרד הדתות. אלא שוועדה בין-משרדית החליטה על נוסחה דיפרנציאלית, לפיה רשויות חזקות משתתפות בשיעורי מימון גבוהים יותר ורשויות חלשות בשיעורים נמוכים יותר באופן כזה שההשתתפות הגבוהה ביותר של רשות לא תעלה על 75% והמדינה 25% והמינימום 25% רשות ו- 75% מדינה.

    יו"ר ועדת הכספים גפני, הודיע, כי הוא מעלה את אמות המידה ל- 2015 לאישור תחת התנייה, לפיה האישור תלוי בכך שהאוצר יעביר לוועדת הכספים בשבועות הקרובים, את ההעברה תקציבית בסך של כ- 5.5 מיליון ש"ח למימון השיפוי המדובר. עוד הודיע גפני, כי בכוונתו לפתוח בדיון עקרוני על אופן קביעת אמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות באופן כללי ובפרט לגבי שנת 2016, שבמהלך החודשיים הקרובים אמור המשרד לשירותי דת להביא לאישור הוועדה.

    בנוסף, אמר גפני, כי הוא דורש מהממשלה לפעול להשוואת שיטת התקצוב של כלל שירותי הממשלה לאזרח, חינוך, תרבות, ספורט, תעסוקה וכד', לשיטת התקצוב של שירותי הדת. "לא יתכן ששירותי הדת יופלו לרעה או שיתוקצבו באופן חריג.

    מדובר בשירות לאזרחים בדיוק כמו כל שאר השירותים ואם הוחלט על תקצוב דיפרנציאלי, אזי שגם נושאי חינוך, רווחה, בריאות, תרבות וכד', יתוקצבו בהתאם. לא זו בלבד שהמדינה פגעה במשך שנים בשירותי הדת לאזרח, היא גם יוצרת דגם תקצוב המצריך בקשות תקציביות מיוחדות ותמיד בנפרד מכלל התקציב של הרשויות המקומיות" אמר.

    גפני סיכם, כי בשבועות הקרובים תשוב הוועדה לדון בסוגיה ותפעל לוודא שאמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות יתבססו על קריטריונים נכונים שלא יביאו לפגיעה ברשויות.



    0 תגובות